Van Paaseiland naar Disneyland. - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Martijn Beer - WaarBenJij.nu Van Paaseiland naar Disneyland. - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van Martijn Beer - WaarBenJij.nu

Van Paaseiland naar Disneyland.

Door: Marjolein & Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Januari 2009 | Verenigde Staten, Anaheim

Iorana allemaal!

Eigenlijk klopt de titel niet want we hebben geen verslag van Santiago gemaakt. We hebben daar rustig aan gedaan. Toch enigzins moe van het wandelen wat uitgerust, zeker omdat het ineens boven de 30 graden was. Even omschakelen dus. Eerst zijn we naar een cultureel centrum gegaan voor een tentoonstelling van Frida Kalo. Daarna hebben wij een (vrij toeristische) wijntoer gedaan bij Concho y Toro. Vele druifsoorten zijn van origine afkomstig uit Frankrijk, net als de wijnvaten waarin ze rijpen. De wijnen in Chili zijn bijzonder lekker ;-) Ook zijn we nog een dag naar Valparaiso geweest. Een kustplaatsje waar de gekleurde huizen allemaal op een berg geplaatst zijn met heel steile straten. Dus toch nog iets gehiked, haha.

Dinsdagochtend zijn we vroeg opgestaan om naar Paaseiland te vertrekken. Helaas had het vliegtuig pech, door de niet correct werkende airco keerden we na 1,5 uur vliegen weer terug. Het is heel raar om op het schermpje te zien dat je een lus maakt. Was hopelijk de enige keer. Het volgende vliegtuig had vervolgens problemen in het laadruim maar dan toch, met vertraging van 5 uur landden we op Paaseiland. We werden onvangen met bloemenkettingen, erg vrolijk.
We verbleven in een kamer bij de camping, aan de kust dus de hele dag en nacht konden we de gloven horen. Erg rustgevend. Martijn heeft drie duiken gemaakt. Het zicht is erg helder maar er zijn niet veel vissen te zien. Gelukkig wel meer koraal dan verwacht. En het was de diepste duik die hij tot nu toe heeft gemaakt, duiken blijft erg leuk om te doen. Marjolein heeft ondertussen in de haven gezien hoe een tonijn van 34 kilo erd schoongemaakt en hoe enorme zeeschildpadden werden gevoerd met het afval van de tonijn. Erg indrukwekkend.

Op paaseiland hebben we nog een vulkaan beklommen, door het warme weer was het wel wat zwaarder dan verwacht maar het uitzicht was de moeite meer dan waard. De andere dagen hebben we een auto gehuurd en hebben we de beroemde beelden gezien en het prachtige Anakena strand. Het is een prachtig eiland, echt wel een aanrader!

De terugweg een week later verliep gelukkig soepeler naar Santiago. Met een bijna aansluitende vlucht naar Los Angeles hebben we flink wat vlieguren en miles afgelegd. Maar door een tussenstop op Lima viel het ons nog mee.

Eenmaal gearriveerd op het vleigveld van LA hadden we ons voorbereid op een moeilijke douane. Tot onze verbazing ging het allemaal erg soepel. Zelfs onze niet ingevulde internetverklaring gaf geen problemen (haha, en 100 dollar bespaard!). We slapen in het sheraton volgens ons formulier. In werkelijkheid slapen we bij een Indiaas motelletje. Het adres van het Sheraton kregen we van de uiterst vriendelijke crew van LAN airlines. Zonder adres van een hotel kom je het land niet in. Oh.

Vandaag hebben we Disneyland aangedaan. Celebrate today is de slogan van Disney en dát hebben we gedaan. Wat is het LEUK!! Bijna jammer dat we niet meer tijd hadden. Mochten we ons vervelen in Tokio of Hong Kong weten we in elk geval iets om te doen ;-) Omdat het hier winter is (ongeveer 20 graden, t-shirt weer) is het erg rustig en zijn de rijen erg kort. We hebben toch niet alles kunnen doen maar wel bijna alles. Leuk leuk leuk!!! Mol is met Goofy, Pluto, Mickey én Minnie op de foto geweest. Wij ook.

Morgen gaan we naar Tokio en 'verliezen' we een dag op de kalender. Gaan we weer een compleet andere wereld in. Spannend en erg leuk. Tot het volgende bericht!

MMM

• 23 Januari 2009 - 06:43

Tanja:

Wat een mooie foto's...Paaseiland staat in de top 10 van m'n places-tot-go-lijste....hmmm...en Disney is altijd leuk!..in Parijs heb je het hele terrein 2x in één dag gehad...hahaha...
    Goede reis naar Tokio..kijk alweer uit naar het verslag aldaar (Japan = top 3...)
    xxx

• 23 Januari 2009 - 07:22

Willemijn En Cees:

jongens jongens wat zien jullie een hoop en zo te zien en lezen verloopt alles zoals jullie gepland hadden.Wij hebben er weer van genoten en kijken al weer uit naar de volgende mail.

• 23 Januari 2009 - 07:37

Mimi:

net weer gelezen wat een leuke foto,s ik weet dat irene er ook is geweest en die vond het ook zo leuk maar wat een lange vlieguren he en wat een heerlijke temperatuur hier is het regen regen en nog eens regen dus lekker genieten jongens martijn stoer die stoppelbaard mimi

• 23 Januari 2009 - 08:12

Marianne De Jonge:

Ha M's,

Wat geniet ik toch enorm van jullie avonturen. En als je dan ook een paar - niet teveel, maar precies goed - foto's erbij doet droom ik al snel weg. Wat fantastisch, die beelden op Paaseiland! Enneh, met "Net echt" gaat het hier heel goed.

Have fun,

liefs,

Marianne de Jonge

• 23 Januari 2009 - 08:18

MeMICO:

Wat zit je er hemels bij Martijn met je glaasje wijn! Bijzonder om zo'n beeld tijdens het duiken tegen te komen.

Sturen jullie even een paar originele sushi op...

X

• 23 Januari 2009 - 08:36

Dinky:

Dikke pret daar!
    Hier is het griep en regen.
    Rick en Bonnie hebben het ook super!!
    Zit lekker met mijn gedachten bij jullie in de zon!!!!
    Liefs van Dinky

• 23 Januari 2009 - 09:51

Josien:

He hallo dan,

Jeetje wat een gave avonturen beleven jullie zeg. En die bruine koppen zijn ook echt aso...ben benieuwd naar de fotoboeken (zoals altijd, hahaha) Heel veel plezier nog en tot 'waarbenjijnu's'!

Liefs en groetjes van dikkie dik

• 23 Januari 2009 - 21:08

Linda:

Hoi ! Bedankt voor jullie gave verhalen en voor de leuke foto's (met name die van Mol !). Blijven schrijven, dan blijven wij lezen !!

Veel groetjes uit Wateringen !!!!

• 24 Januari 2009 - 10:23

Bien:

Wat heerlijk klinkt t allemaal!!Geniet ervan.De bedoeling is dat ik eind sept met een vriendin naar Zuid Amerika ga dus erg leuk om allemaal te lezen!!Dikke us,Bien

• 24 Januari 2009 - 11:09

Pa En Ma:

Heerlijk weer wat te lezen en zien. Wat een indrukwekkende foto's van de beelden op paaseiland!! Geweldig. Ook de duikfoto's zijn mooi. Jammer dat er niet zo veel vissen zitten. Wat een leuke foto's en verhalen van Disney. We herkennen het, want waren in 1989 ook erg enthousiast. Herkende je het nog of is er toch veel veranderd? Veel plezier nu in Tokio en goede reis naar India. Veel liefs

• 24 Januari 2009 - 15:37

Jeannette:

Wat genieten jullie! Ik kijk steeds uit naar jullie leuke verhalen en mooie foto's. Bedankt en verder veel plezier.

• 26 Januari 2009 - 10:44

Monique En Buf:

Tokyo I'm on my way
    and in my new toyota
    it's not so far away
    xx

• 27 Januari 2009 - 06:39

Knabbeltje:

Mijn vorig bericht sloeg op Torres del PIJN...
    Paaseiland staat nu ook al op m'n verlanglijstje ;-)
    KiXXies-knabbeltje