Panda - Reisverslag uit Chengdu, China van Martijn Beer - WaarBenJij.nu Panda - Reisverslag uit Chengdu, China van Martijn Beer - WaarBenJij.nu

Panda

Door: Marjolein & Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Juni 2006 | China, Chengdu

Na een slapeloze nacht (Jet Lag hield ons wakker) om half acht richting de Panda's gegaan. Dat was wel wat vroeg eigenlijk. Lieve beestjes hoor! Toch iets kleiner dan ik had gedacht en ik ben blij dat Martijn en ik dit niet kunnen voortplanten want dan hadden er minstens al 20 op de aarde erbij geweest. Hij bleef maar aaaah-en.
Het was voedertijd dus ze waren allemaal aan het knagen. Ze eten net als de Chinezen, veel open mond en vrij kieskeurig. Hardop knauwen en ze maken een soort paardengehinnik maar dan hoger, maf hoor. Ze stinken trouwens behoorlijk. Drollen zien eruit als maiskolven en eenmaal eruit komt er dus gehinnik. Moe maar voldaan, zoiets, haha.
De klauwen zijn trouwens niet mis daar moet je geen contact mee willen hebben. De haren zijn kroesbont, heel pluizig. En niks wit, ze bruinig smerig. De oortjes zijn bijna hartvormig, heel kjoeddd.

We hebben ook nog de kleinere rode panda's gezien en vastgehouden. Ze zijn net zo groot als een middelgrote hond met een mooie pluizige staart. Deze eten ook appel en die mochten we voeren. Het ging wel huphup en ik had de mazzel dat verder niemand wilde (betalen) dus ik mocht iets langer. Ze stinken niet.

Helaas was mijn batterij op. Koop ik een mooie lens kan ik er nog niks mee. Balen hoor! Ach, weer een doel voor de middag.

Nu maar eens ontbijtlunchen en dan het park maar eens in. Jullie ook een fijne zaterdag. Ik heb trouwens met een vertraging van een dag of 2 wel smsjes ontvangen.

Zai jian!
MMM

• 03 Juni 2006 - 10:28

Josien:

He Marjo,
    This is LV speaking...leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Balen van de muggen alleen...kan ik over meepraten! Ik heb nog wel een adresje voor een leuke zonnebril, hahaha! Hier nog geen beebie (mens dus, geen panda) Veel plezier daar en we horen elkaar! X

• 03 Juni 2006 - 18:17

Martin:

Vroeger wilde Martijn altijd alle Panda's opknopen. Je hebt wel een watje van hem gemaakt hoor :-)

• 03 Juni 2006 - 18:21

Martin:

Trouwens, wel raar dat in elk verslagje het woord drol weer bovendrijft.

• 06 Juni 2006 - 08:26

Vinnie:

tijd dat jullie die panda eens gaan wassen!